onsdag 21 januari 2009

The scars reminds me that the past is real

Ibland tänker jag tillbaka på allt som har varit, känns som om det livet som har varit inte är mitt liv. Det känns så avlägset, så himla långt borta. Det känns som det är taget ur någon bok.
Men det är inte någon bok, det är verklighet. Känns skönt att det är på riktigt och att jag inte har glömt utan bara bearbetat det. När jag tänker på alla pinsamheter och tråkigheter så uppskattar jag det jag har idag väldigt mycket mer. Ibland kan jag ta allt för givet och jag hatar att det är så, vill inte vara sån och det är bra att ibland påminna sig själv om det man har och att det faktiskt räcker. Jag behöver verkligen inte ha mer än såhär. Jag är lycklig och det förstår jag bara om jag tänker på dom stunderna som jag verkligen har mått skit. Dom stunderna då ångesten har funnit där, då jag gråtit mig till söms, då jag gjort saker bara för att inte känna ångesten. 

Idag har jag allt, jag vill inte ha någonting annat. Jag kan ibland inte fatta att jag kommit dit jag är idag. Jag förstår inte! Är så otroligt tacksam för allt och för alla som funnits där för mig. 

Okej, idag. Ska försöka städa lite. Det är ju stökigt igen, fattar inte hur det kan blir det. Känns som jag städar hela tiden.
Sen ska jag ta en promenad till posten och hämta ut den där tröjan som jag beställt till Peppe. Rea är underbart :D och det är så bekvämt att beställa på internet!
Sen vet jag inte riktigt vad kvällen har för plan.

Här är en låt som betyder väldigt mycket för mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar